(08-08-30) Besök i Sveriges bästa sportfiskebutik & lite fiske i Arbogaån!

Först ett besök i "Sveriges bästa sportfiskebutik" Zoo-Butiken i Arboga!

-Om ni inte gjort ett besök där,så gör det snarast!!
"Finns länk till under länkar på min sida här"
Dom som förestår butiken var lika "serviceinriktade & trevliga" som vanligt=)))))))))
Ni hittar nog inte en bättre sportfiskebutik nånstanns i hela Sverige!
"Är nog lättare att hitta en nål i en höstack"

Mycket vatten & extremt strömt i Arbogaån!

"OBS klicka på bilderna så blir dom större"

-Men ja kunde inte låta bli att testa lite fiske & göra några kast med jiggen!
På 3-e kastet fick ja en liten ettrig asp på ca: 1,2kg!!




Jag hade ingen håv med mig,men lyckade trots div bråt vass & annan skit,få upp fisken.
-Hade stora problem att sätta tillbaka fisken(C&R)
Pga all bråte men efter många om & men lyckades fisken med lite hjälp från mig.
-Att komma tillbaka till sitt rätta element=ut i ån!

Rejäla gäddblafs!

Det var även några" rejäla gäddblafs"
-Men eftersom ja hade tunn flätlina & ingen  tafs eller håv!
-Så var ja glad att slippa få en fetgädda,som förmodligen slitet av linan eller satt sig fast i vass eller annan bråte vid å-kanten!
-Måste nog åka dit med rejäl flätlina tafs & min långskaftade laxhåv samt rejält stora jiggar & prova gäddfisket nån dag! "HAR SETT EXTREMT MEGASTORA GÄDDBLAFS DÄR VARJE GÅNG JA VARIT DÄR"

Blev inte så många kast med jiggen!


"Beslöt mig för att kolla omgivningarna lite"

Och ja hamnade på ett riktigt naturskönt ställe vid en sjö!
-Där var det oxå några rejäla gäddblafs samt andra vakande fiskar förmodligen aborre id eller färna.
Trots frenetiskt kastande med jiggen en stund,var det ingen fisk som behagade nappa/hugga!!
-Så ja beslöt mig för att fotografera i den extremt  natursköna omgivningen istället!
"En sak är säker",dit ska ja åka flera gånger"

"Nedan några bilder från det stället"




"Fiska, fotografera & vandra i våran underbara natur det är livet"


Mvh/David "Gösen"


Kommentarer
Postat av: Todo Hardbottle

Herlig med mye bilder min venn :-) Ja det er som en naturreise å lese bloggen din Gøsen :-) Så da må jeg bare få lov til å takke deg for turen rundt Arbogaån, og gratulere med flott fangst ;-D Jeg har til dags dato aldrig fanget en Asp, men det regner jeg med å få gjøre når jeg tar en tur ned til deg, ikke sant?



Skitt fiske, og nok en gang takk for fin lesning.



MVH Todo

2008-08-31 @ 20:27:36
URL: http://www.todohardbottle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0