Fiske på Väringen med Patrik!(08-06-29)

Jiggfiske & bottenmete med Sarv!!

Mötte upp Patrik vid båthamnen i centrala Frövi,där han har sin båt!
Han började försöka meta upp sarvar vid båthamnen,men med klent resultat denna gången!!(brukar visst vanligtvis va bättre där)
-Så vi åkte ut på Väringen istället!
Där Patrik i rask takt metade upp ett gäng med fina sarvar,till bottenmetet efter gös!
Går undan när han metar sarv(han är en driven & duktig tävlingsmetare)




Vi jiggfiskade lite aborre innan vi började med gösfisket!!

Då vill man inte ha sur/äckelgädda *S*




Efter några aborrar & gädda samt avbitna flätlinor pga gädda!!
-Så åkte vidare ut på sjön,för att jiggfiska & bottemeta gös!!




Jag & Patrik fick ett antal fina matgösar!
Han fick flera än mig men ja oxå fina matgösar!
Har tyvärr inte bild på den strörsta som Patrik fick på jigg(4,1kg)
Jag filmade en del oxå bla när han fick den gösen!!

Bilder på en del av gösarna vi fick!!




Slutsummering Patrik fick flest gösar varav en på 4,1kg(Inte på bild filmade det)
Jag hade ett riktigt fethugg på verticaljiggning med verticaljigg!!(spöt böjde sig en en rejäl båge)
Ett antal bommade gösar samt napp/hugg!!
Vi fick flera gösar på jigg än på bottenmetet!!
För mig funkade verticaljiggning bäst!!
Och för Patrik funkade vanligt jiggfiske bäst!!



"skitfiske & kraftigt böjda spön"


Ps.Till sist ett stort tack till Patrik från frövi,för en riktigt underbar & skön dag/kväll på sjön!!Ds.
"Jiggfiske & bottenmete på en bra sjö,kan man ha det bättre?"


Mvh/David "Gösen"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0