Botten & flötfiske i en å utanför Örebro!(08-05-07)

Botten & flötmete!

Började med att fiska betes/agnfisk på ett ställe längre upp i ån.
Drog upp 15-20st  perfecta sarvar sen förflyttade ja mig en bit nedströms,till ett ställe som kan vara bra.
Jari dök upp lite senare!
Han fick nåra fina mataborrar & ja fick en fin aborre på bottenmete!
-Men ingen riktigt fart på fisket!
Så Jari åkte till ett ställe närmare mynningen.
Ja fortsatte fisket en stund men beslöt mig prova dit Jari åkt.
Hann bara upp till bilen,så ringde Jari.
Han hade fått en liten gös på jigg.

När Jari åkte hem ca:2300 stannade ja kvar.
23:25 dök flötet med sarven på väntade nån minut sen mothugg smack fast fisk härligt.
En gös på 3,5kg




Fick nåra gäddor oxå på 2-3kg st

2 av dom tog ja hem till en bekant som skulle göra gäddpate!




Ja stannade länge för att se om det ev skulle bli mera fart vid morgonfisket!!
Och det va gös blafs som hetet duga det bara small i vattnet hela tiden!
Naturligtvis va mina betes/agnsarvar slut=(

Och när ja lyckats meta upp en mört va alla gösblafs slut!
Tyvärr hade ja inga jiggar eller vobbler med mig "suckar"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0