(08-11-06) Jiggfiske i hemma-ån "kallt dimmigt & is" på vattenpölar på morgonen!

Inget inbjudande väder trots varma & ändamålsenliga kläder!!

På morgonen(ca:0900) när ja kom ner till ån,var det riktigt kyslaget.
Dimman låg tät!!
Och på vattenpölarna vid parkeringsplatsen,var det is.
Inget inbjudande jiggfiskeväder" trots bra kläder"
-Men vi sanna fiskenördar räds inga dåliga väder.

Ett febrilt nötande med jiggen!


Trots ett febrilt nötande med jiggen.
-Så var det helkasst inte den minsta känning eller napp/hugg!!

En trevlig göbbe dök upp!


Efter att jag fiskat 2-3tim.
-Så dök Nicke upp,med sina jiggfiskegrejor.
Han hade tagit med en påse av sin frus extremt goda hembakade bullar till mig =))))
Nicke är en trevlig & sympatisk göbbe!!
Alltid lika kul att nöta jiggarna tillsammans med honom.

Tyvärr värre än värst
!

Jag & Nicke fortsatte nötandet med våra jiggar.
-Men sånär som ett försiktigt napp som han hade.
-Så var det helkasst kan inte "finna ord" för hur dåligt/kasst fisket var.

Tyvärr klarnade inte vädret upp ordentligt!


Den kyliga råkalla luften höll sig kvar & inte förräns sista tim jiggfiske(ca:14:00)
-Blev det lite bättre,men solen bröt aldrig igenom molnen!!

Varken jag eller Nicke fick nån fisk!


-Så ja kunde känna den obehagliga genomträngande stanken av fiskefetta "S"
Dubbelt upp eftersom det blev fiskefetta gånger 2 "asg"
-Men ja ångrar inte att ja åkte ner ändå!
Trevligt fiskesällskap av Nicke!!
Och det är alltid lika rovgivande & roligt att komma ner till ån eller annan å eller sjö!

Fiskenörd ja tack!!



"Man kan aldrig fiska för ofta bara för sällan"


Ja åker förmodligen ner till hemma-ån & jiggar en stund i morgon oxå!!
Som den sanna fiskenörd jag är måste ja fiska riktigt ofta!
Och  pga det svårartade åkomman ja lider av "jiggusmåstusabnormus"
-Så får ja aldrig nog av fisket,ju mera fiske desto bättre!!


"Avslutar fiskedagboken med några november-vyer från hemma-ån
"


Förmiddagsbilder!




Eftermiddagsbilder!





"skitfiske & kraftigt böjda november-spön"


Mvh/David "Gösen"








Kommentarer
Postat av: kapten rödskägg

God morgon Gösen, ja "FF" hoppas jag att jag inte blir idag...åker iväg till Vinnalt och flugfiskar idag...ha en kanon helg med allt vad det innebär.



hlsn Lars

2008-11-07 @ 05:23:39
URL: http://www.kaptenrodskagg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0