(08-11-11)Mete efter vitfisk med Patrik i å utanför Örebro

Vitfiske med metspö i å utanför Örebro!

När ja ändå skulle åka till Patrik.
-Så passade ja på att hjälpa honom att meta vitfisk(Mört & Björkna)
När ja kom fram va han i gång & metade Mört & Björkna!!
Fisken vi fick(Hundratals)
Flyttade vi till dammen ovanför,för att förbättra metet där!!
Vi fick både feta mörtar & björknor.
-Som kommer att förbättra metet rejält när dom växt sig stora samt ynglat av sig!!
Dom brukar ha metetävlingar där & så fiskar bla jag & Patrik där!
Ja har hittintills bara fiskat betesfisk där(Sarv)

Använde riktigt bra grejor som Patrik fixat åt mig!!

 Ett ypperligt tävlingslöjmetspö,
 3,5meter långt som väger knappt 60gram!!
& ett megabra tävlingsflöte med bra lina & krok!!
 
"Måste erkänna att ja inte trodde det va så stor skillnad med ett bra tävlingspö jämfört med mitt glasfiberspö ja tidigare använnt vid fisket efter betesfisk/agnfisk"

"Ett stort tack till Patrik en go vän & fiskekompis!!
Som fixade detta ypperliga löjspö åt mig=)))))))))))))))))))))))))))"




"Sist en november-vy från stället,där vi fiskade vitfisk"




"skitfiske & kraftigt böjda november-spön"


Mvh/David "Gösen"

Kommentarer
Postat av: elbas

Trevlig bild på vatten fallet... Ett nytt met spö också... Vad du köper på dig... Såg att du gjort Kapten RIKTIGT glad... Alltid bra med vänner....



Skit fiske/ Elbas

2008-11-13 @ 15:13:57
URL: http://linan.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0