(08-10-19) Jiggfiske i hemmaån!!

Jiggfiske i hemmaån!(Svartån Örebro)

Träffade på några kända ansikten nere vid ån.
Jari,Nicke & Gösta mfl!
Efter en stunds jiggfiske vid Oljehamnen.
-Så dök Hasse från Team Jiggfiske upp & kollade läget,han hade sin son Johan med sig.
Strålande vackert & soligt senhöstväder men riktigt kasst fiske!!
Jag hade bara ett försiktigt hugg/napp på min jigg,vid Oljehamnen.
Och Jari hade oxå ett hugg/napp där,förmodligen en gös!

Efter en stunds segfiske flyttade vi oss till ett annat ställe!
Jari & ja provade några kast med jiggen,på bryggorna som finns där.
Stendött & Jari fortsatte till nya bron.
-Men ja testade mitt emot metbryggan & där träffade ja en trevlig kille,som ja gett 1-par jiggar(feta curly relax) för några dagar sen.
Blev glad när han fått en gädda på ca:2kg på en av dom =)
Alltid kul att kunna hjälpa en trevlig sportfiskare,med bra jiggar!!

Efter en stunds nötande med jiggen,för flyttade ja mig & provade 1-par ställen.
-Innan ja cyklade vidare til nya bron,där stod Jari & fiskade!
-Han hade fått 1-par småaborrar,så han klarade fula namnet "fiskefetta"
För min del inte en enda fisk he he *S*
Så ja blev det hemska man inte vill bli "fiskefetta"
Tog inga bilder den här gången,så det får ni klara er utan *S*

"Slutsummering helkasst jiggfiske men ett strålande underbart soligt senhöstväder"



"Önskar alla skitfiske & kraftigt böjda senhöstspön"



Mvh/David *gösen*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0