(08-10-28)Tisdag Jiggfiske & bottenmete "på bra hemligt ställe" *S* Uppdatering inför fisket!

I morgon (tisdag) ska ja till ett bra hemligt ställe & bottenmeta & jiggfiska!

Via Patrik en go vän & fiskekamrat,som ja brukar jiggfiska med på Väringen!
-Så fick ja telenummer till en annan riktigt trevlig & sann fiskenörd "härligt" =)
Han berättade om vilket enastånde jiggfiske han haft på det stället!!
-Dit ska ja givetvis åka & fiska i morgon!!

Jag tar med mig 2 st lämpliga utrustningar en för jiggfisket & en för bottenmetet!

Ev en extra utrustning till bottenmetet!
"Laddad med div bra jiggar samt bra bottenmete grejor"
Styr ja kosan mot fetaborrar & fetgäddor!!
Höll på att glömma nåt riktigt viktigt givetvis en stor termos med starkt gott svart kaffe!
Och nått ätbart,mackor är inget vidare men får duga!
1-par goda chokladkakor slinker med samt ett eller 2 äpplen!
Nu kommer det fina "ypperliga tävlingslöjspöt",som Patrik fixat åt mig väl till pass =)
"Ett stort tack till Patrik,han är en riktigt go vän & fiskekamrat"

"Fetaborrar & fetgäddor here i come hehe" "S"

Kolla min blogg på tisdagkväll eller på onsdag!


Då finns det en ny fiskedagbok om mitt jiggfiske & bottenmete på det "hemliga stället"


Lite uppdatering inför fisket idag(tisdag)


Gråmulet väder & 2-3+grader "regnet ligger i luften"
-Så ja tar nog med mig flytoverallen ett ev mitt nyaste andnings-set(Jacka & byxor)
Givetvis gummistövlar oxå!!
Bär allt i en Ikea bag som är ypperligt för ändamålet =)
Kaffet är klart & redo att hällas i termosen
Ska ta med blåbärssoppa mackor,äpplen, & 2st chokladkakor!!
"Dax att packa ryggan"
Om fisket skulle visa sig bra & det inte blir extremt ösregn.
Så blir ja nog kvar där tom eftermiddagen eller seneftermiddagen!
Nu är kl: 07:46pip!!!
Åker 09:00 ev något senare!!
Om ja klarar av att vänta ända tills 09:00 innan ja åker hehe *S*
Men fisket verkar vara bäst from mitt på dagen"ca:10:00 tom eftermiddagen"

Fiskedagarna blir kortare & kortare ju längre in på senhösten/ vintern man kommer
!

Blir mörkt tidigare & då är det ingen större ide att fiska!
-Såvida man inte ska fiska lake!!

Sommarfisket!

På sommaren brukar fisket vara bäst på kvällar & nätter i många åar här!
-Men sen finns det åar där fisket är bäst under dagtid(morgon tom seneftermiddag)
Sjöfisket brukar vara bra from morgonen tom strax innan det blir mörkt!!
"Kan nog variera en del beroende på vilken eller vilka sjöar man fiskar på"





"Önskar alla skitfiske & kraftigt böjda spön"


Mvh/David "Gösen"

Kommentarer
Postat av: Todo Hardbottle

Herlig, min venn :-) Jeg venter i spenning på neste blogg.



Skitt fiske til både deg og Patrik.



Norrbaggen!

2008-10-28 @ 20:19:05
URL: http://www.todohardbottle.com
Postat av: Todo Hardbottle

En annen liten komentar, off topic så klart.



ROSA overskrift? Med hjerte?? Er det frøken A som har vært på besøk??? Og husk blogg med 2xg :-)



Lykke til med kjærligheta, og kraftig, stivt spø. He, he, he ;-)



Todo

2008-10-28 @ 20:23:47
URL: http://www.todohardbottle.com
Postat av: kapten rödskägg

Haha tjena David/Gösen...ja den rosa överskriften lyfter sidan.....ha en kanon dag och skitfiske...vi snakkes.......

2008-10-28 @ 21:58:44
URL: http://www.kaptenrodskagg.se
Postat av: David "Gösen"

Är inte ja som ändrat på överskriften mm på min bloggsida!!

Det är nån barnslig bekant,har mina misstankar!!

Eller nån annan mupp!!

2008-10-29 @ 08:12:31
URL: http://sportfiske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0