(09-04-07) Å-flötesfiske med mört!

Hade tänkt jiggfiska, men Palle fixade 15st fina mörtar!

Jag hade 3st utrustningar med mig.
-Jiggspö
-Bottenmetespö
Och ett kraftigare för att flötmeta gädda med!

Eftersom Palle fixat 15 st fina mörtar!
-Så blev det flötesfiske efter gädda!
Tafsen till flötmetet gjorde ja av 0,70mm flourcarbon!
"Funkade ypperligt"
Men pga tjockleken lite svårt få knutarna att låsa sig.
Men ja drog åt knuten med fisketången.
Nästa gång blir det en droppe superlim på knutarna!
Då riskerar man inte att knuten glider upp!
Eftersom flourcarbon är extremt stum.
-Så är den svårare att fixera.
"Speciellt om den är tjock"

Givetvis bra flöte & trekrok!

Bra grejor underlättar fisket.
Flöte på 34gram & ownertrekrok!


4st gäddor & en som lossnade precis vid å-kanten!


Ja fick alla gäddor på samma ställe!
Dom 4 ja fick upp va inte stora den största bara 2440gram
Övriga 3: 2000 ,1700 & 1500gram!
Den ja tappade vid å-kanten ca:4kg!!
Hade en stor bra håv med mig hehe *S*
Om ja använnt den hade ja fått upp den gäddan oxå!!
-Men vi har fått massor med gädda på Väringen i vinter(ismete & angelfiske)
Så ja chansade,men precis när ja skulle ta gäddgreppet lossnade den "asg"

Ev fiske idag oxå!(09-04-08)

-Men har lite annat att göra innan!
Bla klippa mig mm!

"skitfiske & kraftigt böjda spön 2009"

Mvh/David "Gösen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0