09-08-01 Fiske i ån,med Jari & Stefan!

Fiske i ån,med Jari & Stefan! " löjmete,bottenmete & jiggfiske"

-Hade igentligen bara tänkt att  meta löja.
-Som ja skulle styckfrysa & lägga i fryspåsar!
"Bra att ha till jiggfisketacklena"

Löjmete,bottenmete & jiggfiske! "seneftermiddag tom 23:00"
Ja hade både jigg & bottenmetegrejorna med mig.
-Men för min del blev det bara bottenmete,med löja.
Jari & Stefan,jiggfiskade.

Livlös å & helkass grillved
.

Fisket var så dåligt att det inte finns ord för det bläääääääääääää=((((((
Perfecta betesfiskar till bottenmetet,men helt livlöst i ån "ingen aborre gös eller gädda"
"Ingen fisk på mitt bottenmete eller på Jaris & Stefans jiggar"
-Men om löja,mört & björkna räknas? *S*
-Så klarade ja fula namnet "fiskefetta"

Korvgrillning "helkass ved"

Inte nog med att det bara låg ett fåtal vedträn på grillplatsen(Kommunen lägger ut ved)
Dessutom var det helt omöjligt få fyr på skiten!!
-Va lägger dom ut för skitved?
-Man ska väl för sjutton kunna använda den?
Trots att Jari hade exellenta tändgrejor med sig(Tänd trädbitar)
-Så var det bara dom trädbitarna som brann,den andra skitveden dom lagt ut blev det bara lite rök & glöd i sen slocknade skiten.
Ja fick gå till skogen i närheten & leta torrt ris & ved.
-Sen fick vi fart på brasan & kunde grilla choritzon ja hade med mig!


"skitfiske & krfatigt böjda spön 2009"


Mvh/David "gösen"









Kommentarer
Postat av: jari

Den satt fint korven, synd att fiske var så dåligt.

Men i dag var jag till Keller o kolla lite i baren, hitta 1 ny färg som jag inte tidigare sett på relax så jag köpte några för och se om de kan locka till hugg.

2009-08-03 @ 23:54:26
Postat av: Robin

Hej!



Håller med om det sega fisket, har fiskat 2 dagar i rad i Hjälmaren bara ett fåtal gäddor och abborrar. Var över till vin-ön och fiskade ut efter djuprännorna men gösen var inte där.



mvh Robin

2009-08-04 @ 23:33:52
URL: http://robinsfiske.blogg.se/
Postat av: Robin

Hej David! Har bytt ut mitt tema på bloggen, gå in och kolla hur snyggt det blivit! förresten kolla på höger sida där jag har mina länkar, gjorde en liten "logga" till din länk:)



vi hörs!

2009-08-07 @ 03:16:04
URL: http://robinsfiske.blogg.se/
Postat av: Ekå

Va e ni för ena som inte kan fixa en liten brasa ???

2009-08-10 @ 18:12:35
Postat av: Robin

Hur gick gösfisket du skulle ut på i fredags?



mvh Robin

2009-08-11 @ 14:32:09
URL: http://robinsfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0