(09-01-18 tom 01-20) Angelfiske med Patrik på Väringen!

3-dagar hos Patrik i Frövi "angelfiske på Väringen"

Kan man ha det bättre som fiskenörd,än att vara i närheten av stället man ska fiska på?
Jag har iofs bara knappt 3 mil att åka.
-Men ännu bättre om man kan få logi,hos nån vän/fiskekamrat!
Det sparar man både tid & bensin på.


Vädrets makter


Tyvärr kan man inte styra över väderförhållandena!
Och dag 2 den 19-e kom vi inte ut på sjön pga snöoväder & rejäl blåst!
-Men det blev is/angelfiske 18-e & 20-e januari.

Is/angelfisket 18-e januari

4st fällningar & 3st fiskar(gäddor)
 Vi fiskade ute på flaket,men fiskarna vara inte speciellt huggvilliga!
-Men vi klarade ju fula namnet!
Patriks dotter var med & fiskade,men efter en stund frös hon om händer & fötter.
-Så Patrik skjutsade hem henne till sin morsa!

"nedan några bilder"

På väg ut på sjön







Is/angelfisket den 20-e januari.

15 st fällningar & 6st fiskar den största på 5840gram!
Tyvärr tappade jag & Patrik varsin stor gädda fömodligen bra mycket större än den på 5840gram,som ja fick upp!



"nedan några bilder"





"Ett stort tack till Patrik för att ja får ta del av hans fiskeställen & lokalkännedom på Väringen
"

Nästa gång ska vi prova på det stället som brukar hysa både stora gäddor & gösar(om isen är ok)
Patrik ska kolla isläget där på fredag!!
Vi hoppas att isen ska vara bra där.
-Så vi kan is/angelfiska där i helgen!

"Önskar alla skitfiske & kraftigt böjda vinterspön"


Mvh/David "Gösen"

Kommentarer
Postat av: Lars/Kapten Rödskägg

Tjena Gösen....Härliga vinterbilder och sjysta fiskar. Själv längtar jag till våren, vinterfiske är ikke noe för mej.....

2009-01-22 @ 13:46:11
URL: http://www.kaptenrodskagg.se
Postat av: Ale

Hej !

Släpper ni tbx fiskarna när ni har haft uppe dom så länge ?? För de tar ju en stund o fota..

Dom lär ju inte klara sig särskilt länge när dom vart uppe.. !!!

2009-01-22 @ 18:19:45
Postat av: Elbas

Riktigt fina fiskar.. Roligt med nästan 6kg på angel fiske...



Klarat sig.. Jo då det tror jag nog.. Gädda kan var uppe mycket länge utan att at skada... Å att fota fisken tar högst 1min å det klara alla fiskat...

2009-01-22 @ 21:37:11
Postat av: Todo Hardbottle

Grattis min venn.



Veldig morro å se at det har blitt litt isfiske på dere i år også. ha, ha. Nok en gang gratulerer Gøsen, både til deg og Patrik.



Hils'n fra meg er du snill.



Med vennlig hilsen Todo

2009-01-23 @ 03:00:22
URL: http://www.todohardbottle.com
Postat av: Huga mej

WTF har du fått på hälsning av nån från fiskesnack hahaha.

"Släpper ni tbx fiskarna när ni har haft uppe dom så länge ?? För de tar ju en stund o fota..

Dom lär ju inte klara sig särskilt länge när dom vart uppe.. !!!"

2009-01-23 @ 16:40:54
Postat av: Roger "uman" Båtsman

Jag ser att det blev ändå rätt bra utdening för dig. Ser ut som om gäddorna ha haft bra med mat. De brukar ha mindre buk tycker jag vid vinterfiske än vad dom hade tycker jag. Men kansken är det bara bilderna som luras lite. Hoppas bara att även jag hinner ut snart så man får sig några fiskar, lite mat, lite material till hemsidan och framförallt en rolig och skön utedag.

Mvh Roger

2009-01-24 @ 00:40:57
URL: http://www.umans.se
Postat av: Ale

Men dom tar ju stryck när man tar dom med bara händer slem skicktet tar stryk. Så man borde inte ta dom så dom gör på bilderna.

2009-01-28 @ 17:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0