(09-07-17) Trollingfiske med Link på Väringen "tävling med Robert & Christoffer"

Trollingtävling med Robert & Christoffer 18:00 tom 21:00! "med ny propeller går Links motor galant"

Vi började trollingfisket med 3-tim tävling med Robert & Christoffer.
"Bara gösar på 50-cm & större räknades"
-Men det skulle visa sig va trögfiskat,vilket nog beror på allt regnande som höjt vattenivån rejält i sjön.
Det var inga stora marginaleratt ta sig under bron vid Hinseberg(1-2cm)
"Tur att Link har en båt som är låg" (Buster M)
-Annars hade vi inte kunnat ta oss ut på sjön!!!

"Jag & Link hade givetvis på mina 2 handjorda finska supervobbler"

Tog bara 25-min tills vi fick f-a gösen!


Tyvärr var den under 50-cm =(
Och det skulle visa sig vara extremt trögfiskat

Robban & Crhistoffer hörde av sig när dom fick fisk


Dom fick 2 st smågösar & en som var exakt 50-cm
När 3-timmmars tävlingen var slut.
-Så samnnastrålade vi ute på sjön!




"Grattis Robert & Christoffer till segern,men nästa gång så hehe *S*"

Nicke & hans fru dök upp & han kontrollmätte deras gös.





"Team Gösen"




Kvällsvyer från sjön "solnedgång"




"skitfiske & kraftigt böjda spön 2009"


Mvh/David "gösen"

Kommentarer
Postat av: Robin

Det tackar jag för! har precis börjat binda flugor! Till helgen ska jag prova lyckan i villigsberg, men ska även en sväng till Hjälmaren och fiska gös och abborre! Förresten, tycker du borde ta något kort på dina jigg boxar eller dina top 10 jiggar och lägga upp på din blogg!:)

2009-07-21 @ 08:40:11
URL: http://robinsfiske.blogg.se/
Postat av: Anonym

Menade precis börjat binda gäddflugor:)

2009-07-22 @ 00:41:25
Postat av: Micke

Ser att ni får fisk i alla fall =) Det är alltid något, häruppe håller vi på att flyta bort pga allt regn... Verkar som att jag håller på utveckla simhud =)

2009-07-25 @ 16:10:46
URL: http://drmussla.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0