09-09-19 Cykeltur vid Svartån,en strålande september-dag!"oljehamnen & rynningeviken"

Cykeltur en strålande september-dag!

Med lilla hikerryggan packad "digin & fika"
Tog ja en underbar cykeltur utmed Svartån.
Ett makalöst skönt väder "strålande sol"

Ja bor på norr i Örebro.
-Så ja tog den närmaste vägen via Rynninge.
Det fina villaområdet,som ligger vid lillån.
"Riktigt bra cykelväg"
När man åkt in en bit i villaområdet.
-Så cyklar man över lillån,på en liten bro.

Via den cykelvägen kommer man fram precis bortanför alnängarnas koloniområde.
F-a stoppet mitt emot metbryggan(ligger bortanför småbåtshamnen)
Språkade med 1-par fiskare som var på den sidan(metbryggan)
-Men dom fick ingen fisk!

Tog några bilder & fikade, innan ja fortsatte mot Rynninge-viken


"En nyfiken & hungrig and dök upp,den fick hålla tillgodo med choklad"




"Bild tagen mot oljehamnen"



Cyklade via oljehamnen till träbron med utsikt över Rynningeviken


Ett riktigt bra ställe för fotografering & fika!
På räckena på bron satt det en hel del trollsändor.

"trollsländor i solen"



"Lillån rinner fram under bron"



"Bilder/vyer över Rynningeviken"



"Bilder tagna på tillbaka vägen"





Mvh/David "gösen"

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej David!



Nu tycker jag du ska ta med mig till dessa gäddvatten!!! Skulle vara grymt kul, har 1 vecka höst fiske ledighet kvar så säg till så kan jag ta ledigt! Har spendera hela helgen ute vid stugan med strålande väder, men fisket var inte så himla bra! Lyckades med en "grand slam" en gädda på spinnspö, flugspö och Jerkspö! hehe



Fina bilder du tagit, är riktigt rart ner efter slussen! Ha de! //Robin

2009-09-20 @ 18:46:53
URL: http://robinsfiske.blogg.se/
Postat av: jari

Hallo, hur var vattnet.

Själv har jag dragit feta borrar mellan 6hg-kg varit skapligt, men de blir bättre några grader kallare (tror jag).

Vi höres ha de ....

2009-09-29 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0