2010-03-06 Pimpelfiske på Hjälmaren "aborre & underbart väder"

Pimpelfiske på Hjälmaren. "utgick från lungershamn"

Jag gick till gåvön & började mitt fiske.
Vilket senare skulle visa sig vara ett stort misstag.
Abborrarna där var extremt kinkiga & trögflörtade samt för små.

Lars Pihl & Christer skulle till ett ställe några km ut på Hjälmaren.
Och på håll kunde ja se dom gå ut över isen.
Mitt stora misstag,var att inte följa med dit dom skulle.
Vid gåvön språkade ja med Robin Lindberg.
Han var där med Joel "Honken" & fiskade.
Dom hade oxå kasst fiske där.

"Språkade med en annan bekant som tom hade fått sämre med abborre än mig"

- Ja borrade härsan & tvärsan runt ön på alla tänkbara bra djup 2m 3m 3,5m 4m 4,5m 5m 5,5m & 6m samt ett borrhål där det var ännu djupare.
Trots allt slitsamma borrande med mitt 150mm borr(ska köpa en bra 110mm borr tills nästa vinter)
-Så fick ja bara 22st abborrar på hela dagen & dom största vägde bara 170gram.
"Ångrar mig att ja inte följde med Lars Pihl & Christer"
Ja vet att det brukar kunna vara bra fiske där.
Och dom hade haft ett enastående bra abborrfiske.
Lars Pihl hade 15-kg fin matabborre med sig hem.

"skitfiske & kraftigt böjda vinterspön"

Mvh/David "gösen"

Kommentarer
Postat av: patriksfiske

tja. jag har varit ute på hjälmaren¨också och fiskat men jag anser att den sjön är död. vi var sist utanför vinön och pimplade men ingen framgång. vet du några bra ställen man kkan vårfiska efter gädda.

2010-03-09 @ 02:34:18
URL: http://patriksfiske.blogg.se/
Postat av: David "gösen"

Hej Patrik mfl som läser här.

Har varit riktigt bra aborrfiske för många på Hjälmaren i vinter.

-Men man måste vara på rätt ställe.

Rejält kuperad botten ex grundområden ute på Hjälmaren.

Ja hade kasst fiske sist vid lungerhamn(gåvön)

Vanligtvis kan man få mycket där men brukar vara mest smått där.

Man får räkna med att gå ut några km till lämpliga ställen på Hjälmaren för att ha bra fiske.

Kolla sjökort på nätet innan fisket om du inte har en gps!

Ja fick 17kg aborre i ett hål för nåra gånger sen på Hjälmaren totalt 20kg aborre varav 7,5kg fin mataborre palle fick 30kg aborre den dagen varav 9kg fin mataborre!

2010-03-09 @ 11:09:54
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: Are

Du Patrik!

Hjälmaren är en av sveriges bästa pimpel sjöar va det gäller abborre. Har aldrig kommi hem utan 5-10 kg mat abborre från sjön. Antingen så är du en jävligt dålig pimpel fiskare eller så vet du inte var man ska fiska abborre..

Hamnar man rätt så kan man dra 10-20 kg ur ett hål..

2010-03-09 @ 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0