2011-09-12 Jiggfiske med Palle "massor med aborre & några jiggförstörare"

Makalöst bra aborrfiske from eftermiddagen tom kvällen =)))

På vägen ut på sjön träffade vi Nicke & Annika.
 Bekanta som är jordnära & sympatiska=))

Annika tog några bilder från en bro när vi va på väg ut på sjön(Lånar dom till bloggen)




Hundratals aborrar & några jiggförstörare!!

Vi hade makalöst bra aborrfiske from eftermiddagen tom kvällen=)))
Många av aborrarna vägde 200 tom 350gram

Palles största 645gram


Pga extremt bra aborrfiske hann vi inte ta bild på min aborre på 500gram!!
Vi fick inga jätteaborrar men desto fler
Bra aborrfiske är tom roligare än gösfiske.
Dessutom är vi trötta på att jigga gös "pga mängden vi fått"


Några jiggförstörare hamnade på våra jiggar!!

Några oförskämda gäddor högg på mitt fina droptackel "katastrof"
Specialdrop-krokarna från gamakatsu är extremt svåra att få tag i(restade)
Tur ja köpte på mig ett gäng sånna men nu börjar dom ta slut...
Palle fick en av mig & han  hade oturen att en gädda tog hela droptacklet.

Jiggförstörare på 4500gram





"skitfiske & kraftigt böjda höstspön"



Mvh/David "gösen"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0