2012-01-10 Pimpelfiske "ryggvärk & gamla föräldrar"

Sportfisket är min räddning "gör mig lugnare & mera harmonisk"
 
 
 
Jag  blev förtidspensionär för några år sen pga kass rygg & mage samt min ADHD
 "har tyvärr inte så mycket ork längre"
Sönrubbningar  som gör att ja ofta har svårt att sova.
Och när ja väl sover blir det oftast bara 3-4tim
Det synns inte utanpå att ja har kass mage & rygg samt ADHD!
Och har hänt antal gånge genom årena att ja blivit kallad div fula saker eftersom ja inte kan jobba!
 
"erkänner att ja ä jävligt trött på oförstående människor som slänger ur sig en massa skit"
 
Pga värken i skitryggen måste ja nog ta 1-par starka ryggtabletter.inna ja hjälper mina gamla föräldrar!
Man vet aldrig hur länge dom blir kvar innan  dom lämnar jordelivet!
-Så man vill ju hjälpa dom så gott man kan!!!
 
Antar att många av er andra oxå har gamla föräldrar som behöver hjälp med div olika saker "städning,handling mm!!
 
 "har några riktigt bra vänner,som ja brukar fiska med "stort tack till er"
 
Jag är reko mot alla mina vänner samt mot alla andra som ä schyssta.
 
 
Det blir nog pimpelfiske på Hjälmaren till helgen ev imorgon fredag!
En bekant hade bra fiske nyligen närma land nyligen.
Och det är inte så långt att åka från Örebro!!
 
Om ni ska ut på Hjälmaren så är det riktigt bra sparkföre.
10-20cm is på många ställen givetvis måste ni vara försiktiga kan vara tunnare på en del ställen!!
Mycket råkar på Hjälmaren om ni ska över dom kolla ordentligt innan ni tar er över "inte värt att ramla i för några abborrar"
 
Till er som inte brukar fiska på hjälmaren "några lämpliga ställen att utgå från"
 
Norra sidan
Lunger
Räfsvik
Hästnäs
 
Karta
 
http://kartor.eniro.se/m/n9Zux
 
 
 
Södra sidan
Vinön(ta färjan över till badplatsen) från Hampetorp.
Katrinelund
Dimbo
 
Karta
http://kartor.eniro.se/m/n9ZTQ
 
 
 
Önskar alla en bra Torsdag/Fredag & helg "skitfiske & kraftigt böjda spön"
 
Mvh/David "gösen"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0