(09-02-14 tom 02-18) Ismete & angelfiske med Palle & Link

 (09-02-14)Åkte till Palle!

Vi gjorde i ordning ismetespöna.
Satte på rullarna på spöna & gjorde några tafsar!



(09-02-15) Ismete & angelfiske med Palle & Link




Fisket var inte på topp vi fick bara 4st gäddor!
-Men Lindqvist "Link" fick en fin gädda på 8kg på angeldon!




Och jag fick min första gädda på ismetespö
Ingen tungviktare men va mycket roligare än att få på angeldon


 
Links tvillingbrorsa dök upp på sin vassa tävlingsskoter!!
Ja hade en engångsgrill med mig så vi grillade korv!

 
09-02-17 tafs & antifrysmojängtillverkning & Palles gourme gäddfärsbiffar!

Jag gjorde flera tafsar till ismetespöna.



"Nedan tafsarna ja gjorde & antifrysmojängerna Palle gjorde klara för fisket"




Palle är en duktig kock!!

Han gjorde himmelskt goda gäddfärsbiffar(grädde blandfärs mm i)



Till det en god hemgjord/frodig poatisgratäng




09-02-18 Ismete & angelfiske med Palle!

Kasst fiske bara en gädda kom upp,den fick Palle på angeldon!(2,5kg)

Men dom marinerade karrekotletterna smakade gott likaså korven
Visst ät det kanon med engångsgrill?




Summering av fisket 09-02-15 & 09-02-18!

-Bara 14 fällningar & 5 st gäddor!


"skitfiske & kraftigt böjda vinterspön"

Mvh/David "Gösen"

Kommentarer
Postat av: lars/kapten rödskägg

Härligt blogg inlägg David med bilder från a-ö...gäddbiffarna ser goda ut....krya på dej och fortsatt skitfiske

2009-02-24 @ 18:54:17
URL: http://www.kaptenrodskagg.se
Postat av: Elbas

Hoppas att du är fisk igen så att du kan komma ut å ta stor fisken inna isen går... Här nere är det snart igen is(hoppas jag)...

Ser trevligt ut å en fin 8kg gädda är ju inte fel.

2009-03-04 @ 15:54:35
URL: http://linan.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0