2011-03-01 Pimpelfiske med Lasse Pihl & Bengt-Ove på Hjälmaren!

Tröga & segflörtade aborrar " hade flyt ändå"


Ingen vidare fart på aborrarna,men ja hade tur att hitta 1-par hål där ja lyckade nöta upp fina aborrar.
Man va tvungen nöta länge innan man kunde dra upp några st fina(10-15min)
När ja fikat & tänkt byta hål eftersom det inte hänt nått på ca 10 min,började det nappa bra igen=)

Lasse Pihl & Bengt-Ove är gamla pimpelfiskerävar som normalt får mera än mig.
Lasse har tävlingpimplat/metat riktigt många år innan han slutade & Bengt-Ove bedriver fortfarnde tävlingpimpelfiske!!





Att borra mycket samt byta hål ofta ä nog vanligtvis bäst,men den här dagen.
-Så lönade det sig att nöta länge i samma borrhål!!

Mina 10 st aborrar som ja tog hem vägde 6000 gram tillsammans(980 & 780gram samt nåra andra fina) 


Om ja inte släppt tillbaka några aborrar.
-Så hade ja nog kunnat fylla större delen  av plastdunken ja har i fiskeryggan med matfisk.

Lasse & Bengt-Ove fick oxå mycket fisk men inte lika stora!!(en del matfisk)

Tack Bengt-Ove för att du hämtade upp mig & gav mig skjuts till Hjälmaren!

"alltid kul att nöta linan med trevliga & sanna fiskenördar"


"skitfiske & kraftigt böjda vinterspön"


Mvh/David "gösen"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0