2013-04-07 pimpelfiske idag på Hjälmaren? "ryggvärk pga flytt igår"

Dålig rygg & flytthjälp åt brosan & hans fru
 
Vanligtvis hjälper ja inte till med några flyttar längre.
Min rygg är kass/dålig & ja har ofta värk.
Föddes med olika långa ben.
Det blev bättre med tiden.
 
Men efter några år inom landstinget som sjukvårdsbiträde "tunga lyft mm"
Blev ryggen helt förstörd
Hm landsting & kommun som arbetsgivare ger ja inte mycket för.
På den tiden ja jobbade var det extremt kass lön & riktigt dåliga övertidsersättningar.
Att sen förstöra ryggen när man jobbat åt dom.
Gör mig inte så vidare glad.
 
Trots dålig rygg hjälper ja till med flyttar om det inte blir för ofta.
Men numera hjälper ja bara nära anhöriga samt mina bästa vänner.
 
Idag hade ja tänkt åka & pimpelfiska på Hjälmaren med pga ryggvärk avstår ja.
Måste städa & tvätta idag i värsta fall får ja ja starka ryggtabletter för att kunna göra det.
Ingen annan städar mig lgh eller tvättar åt mig.
 
Min gamla morsa behöver oxå hjälp "städar,diskar & handlar" åt henne.
Eftersom hon inte har nån ork,blir det 25-30tim/mån totalt med allt!!!
Syskona har fullt upp & har inte tid med  det(arbetet mm)
Min gamla sjuka farsa hinner ja inte hjälpa så ofta som ja skulle vilja!!
Orken räcker helt enkelt inte
Dessutom har ja eget att fixa med lgh mm!!
 
 Ja förtidspensionär men det beror på min kassa rygg,magen, allergin & min ADHD.
Och det gör att ja har begränsad ork "mer eller mindre ryggvärk jämnt & ibland riktigt illa"
 
Mitt sportfiske är "mitt andningshål",som gör att ja står ut med allt.
Utan det skulle det va än värre!!
 
Vid sportfisket får ja umgås/fiska med några riktigt bra vänner "drivna & duktiga sportfiskare"
Som precis som mig gillar att fiska riktigt riktigt ofta =) 
 
När ja inte hjälper min gamla sjuka morsa eller farsa,brukar ja oftast fiska.
På vintern pimpelfiske eller ismete.
Övrig tid med öppet vatten feedermete,mete med toppknutet,ev lite machmete.
Jiggfiske(bedriver ja oftast) Vanligt jiggfiske,Dropshoot.
Har inte verticalfiskat så ofta hittintills men blir mera av det from 2013!!
Prickskyttefisket ä klar intressant om man ska ha dom största gösarna mm!!
Flötestrolling annat sätt att få stora fiskar gös gädda mm!!
Har grejor till allt ovanstående fiske!!
Sportfisket är dyrt men värt varenda krona!!
Man får låta bli allt annat ist för att kunna ha råd med det.
Bil har ja en äldre väl fungerande polo "man kan ju inte fiska med bilen"
Viktigare med bra fiskegrejor än att ha en ny bil!!
 
Troligtvis pimpelfiske nästa vecka "bäst passa på innan isen ä väck"
 
 
"skitfiske & kraftigt böjda vårvinterspön"
 
 
 
Mvh/David "gösen"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0