2013-09-03 jiggfiske med Lasse Pihl "bra grejor underlättar"

Bra spön rullar & jiggar mm "ger effektivare fiske"
 
 
Vanligt jiggfiske & dropshot! "bra fiske"
 
Båda delar funkade men vanligt jiggfiske funkade bäst för min del.
Fångst gösar i varierande st med topp på 4,2kg(C&R)
 
Vi träffade rätt direkt "Lasse Pihl kunde inte ha ankrat bättre"
 
Napp/hugg i varenda kast på första ankringstället "bara small i spöna"
Till en början modell mindre gösar.
Efter en förflyttning på bara 5-6m "större gösar"
 
Bäst fiske för min  del med en liten banjojigg på 2,5tum
Provade 3 tums banjo men den mindre var klart bättre för min del denna dagen!!!
 
 
Och ett gäng abborrar!!!
 
YASEI White & Stradic "riktigt bra grejor"
 
 
 
 
-Som ja mfl använder vid jiggfisket
 
 
Duktiga & drivna sportfiskare
http://www.rapalaproguide.se/
 
 
Bra sportfiskebutik i Arboga
http://www.zoobutiken.com/
 
 
"skitfiske & kraftigt böjda spön"
 
 
Med vänlig hälsning/David "gösen"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: aki

hej david 'har du 3tums naturell. om inte var kan jag hitta dom?

Svar: Märke på jigg & storlek?Min största gös i år 90cm på 2,5tums relax-shad!!
Men superbanjo har varit bättre 3 tum & 2,5tum!!
Finns andra bra jiggar finska jiggar som heter KP baits finns i alla tänkbara storlekar i många olika modeller!! from 2tum tom större!! megabra & extremt mjuka =)
Gösen

2013-09-21 @ 04:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0