(09-07-07) Löjmete till gös & aborrfisket! "styckfrysta på folie & förpackade 10st/pkt"

Löjfiske till gös & aborrfisket!

Innan ja åkte ner hade ja löst upp salt i en hink med varmt vatten.
När ja kylt ner blandningen i kallvatten i badkaret!
-Var ja redo att åka ner!

Började löjfisket utan mäsk


-Men ja hade ypperligt mäsk med mig som en tävlingmetare ja känner blandat(Palle)
När ja slängt i nåra bollar av det!
-Så blev det rejäl fart på löjorna.
115 fina löjor lämnade snabbt åns vatten & fick följa med hem för styckfrysning på aluminum-folie innan ja la dom i påsar 10st/pkt



"Dom blir ypperliga till gösfisket med ett bra jiggfisketackel"


"skitfiske & kraftigt böjda spön 2009"


Mvh/David "Gösen"

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej igen! Jo hörde något att han köpt båt, vi är nämligen släkt. Själv ska jag ut på hjälmaren till helgen, vet du något om gösfisket där? Går ut med båten nära vinön.



Mvh Robin

2009-07-08 @ 10:13:23
URL: http://robinsfiske.blogg.se/
Postat av: Henrik "elbas" Hansson

Trevligt gösen... Nu har du ju betes fisk för några fiske rundor framöver... Alltid skönt att ha det klart....



Böjda Fladen spö önskar jag dig.

2009-07-08 @ 18:10:33
URL: http://linan.rular.se
Postat av: Hasse

Tja, var var du å metade, hade tänkte sticka ner en sväng nån dag, behöver lite jag åxå :-)

2009-07-09 @ 12:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0