(09-03-02 tom 03-03) 2-dagars ismete med Palle,Link var med f-a dagen!

(09-03-02)Dag 1. Ismete & angelfiske med Palle & Link!

Va redigt jobbigt att gå i snön pga stöpen & slasken!
Jag & Patrik va ute på isen i bra tid,men Link dök upp senare.
När Link brukar komma ut på isen brukar det va lunchtid *S*
Mao bra tid att slå på engångsgrillen.

Fisket var helt ok
.
Jag & Palle hann inte sätta ut alla ismetespön & angeldon förräns började bli fällningar.
Och vi hade flyt dom flesta gäddorna högg på ismetespöna!!
25-st fällningar & 14 st gäddor blev dagens resultat!
Tyvärr några fiskar som spottade ut, förmodligen gös pga märkena på mörten!
Patrik fick dagens största fisk på ismetespö,en gädda på 7900gram!
C&R på alla gäddor utom 4-minsta(ca 3kg st) som ja tog hem till syrran!

"Nedan några bilder"

Patrik "Palle" drillar dagens största gädda(7900gram) på ismetespö




Lindqvist "Link" drar upp en gädda!




Jag drillar en gädda på ismetespö





(09-03-03)Dag 2. Ismete med Patrik "Palle"


Inte lika många gäddor som dagen innan men bättre snittvikt!
10-fällningar & vi fick upp 6st gäddor.
Patrik tappade tyvärr en stor fisk pga linbrott!
Kan ha varit en gös pga den tunga & knyckiga gången i spöt,av fisken.
Ja hade oxå ett fetnapp på en mört modell större på ett ismetespö.
Tyvärr spottade den fisken ur mörten pga skrapmärkena på mörten,för modligen gös!

Dom 2 största vi fick (Jag)7140gram &(Palle)6940gram,båda på ismetespö.

"Nedan bild på min & Palles största gädda"
7140gram


Ja tog gäddgreppet men den sprattlade till & min hand blev så här *S*




När ja skulle släppa tillbaka gäddan(C&R)
-Va den snäll nog att skita på min fina flytoverall *S*


Palle med gäddan på 6940gram





Link dök upp på eftermiddagen & kollade läget men fiskade inget!

Slutsummering:
20st gäddor på 2-dagars fiske på 35-fällningar!!


*skitfiske & kraftigt böjda vårvinterspön*


Mvh/ David "Gösen"




Kommentarer
Postat av: Henrik "elbas" Hansson

Fina fiskar ni fått...



Hoppas att ni har is ett tag till så du hinner ut ett par gånger till...

2009-03-06 @ 11:55:19
URL: http://linan.rular.se
Postat av: lars/kapten rödskägg

Ja härlig dagbok David.....och grattis till era fina firrar.

2009-03-06 @ 16:07:41
URL: http://www.kaptenrodskagg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0