2010-02-28 Ismete med Palle, Link hade angeldon "djup snö & stöpe"

Jag & Palle 6st ismetespön var & Link 6 st angeldon! "gös & gädda"

Extremt kasst/ruttet gångföre =((((((
Snö,stöpe & slask upp till knäna & tom ännu värre på en del ställen!!!
-Som tur var hade ja min flytoverall & mina Power Boots.
-Så ja höll mig torr =)
Palle hade oxå sina Power Boots på sig men pga byxorna han hade på sig,blev han lite blöt i skaftena på stövlarna.
Men Link hade det inte alltför roligt hans skinnkängor läckte i dragkedjan.
Och han blev plaskblöt om fötterna.
Hans schyssta föräldrar åkte dit med nya sockar & 1-par Nokia stövlar!
-Så han kunde vara torrskodd!

Tröga petiga & lynniga fiskar!

-Bara 4 fäll på 12 st ismetespön & 6st angeldon!
Palle hade 3 fäll på sina ismetespön & fick 2 st små gäddor & en gös på 1,4kg
Ja hade 1 fäll men den förmodade gösen lyckades dra bort mörten & simma iväg!
Antar att all snö slask & stöpe kan göra fisken mera svårfiskad & lynnig!
Gångföret på den sjön i allafall så dåligt!
Att men inte gärna släpar alla ismetegrejor & mörthink mm några längre sträckor.
Link hade inte ett enda fäll på sina angeldon!
Gäddorna Palle fick hade iglar på sig & då står dom helt stilla på botten & tjurar!
Då gäller det att ha flyt & borra precis där nån eller några gäddor står & under borrhålet.


"skitfiske & kraftigt böjda vinterspön"


Mvh/David "gösen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0