2013-11-02 Från Örebro till Arboga & tillbaka till Svartån i Örebro "hämtat beställlda grejor"

Fullt redo för fisket.
 
Åkte till Arboga med bilen packad med jiggfiske & metgrejor
Och hade fiskekläderna på mig för att kunna åka direkt ner till ån, när ja kom tillbaka.
 
På Zoobutiken i Arboga, hämtade ja metgrejor ja beställt till mig & Palle.
2 sorters metbommar som är bra till allehanda mete "feedermetet  & vanligt botten mete med levande bete mm"
Med en metbom mimimerar man risken att få trassel & får en bättre presentation av betet.
 
Hm va aningen varmt att åka till Arboga fullt fiskeklädd.
På mig hade ja ändamålsenliga fiskekläder av bra kvalite =)
Microfleece underställ från Sunridge(Normark),Andasjacka & ullsockar från Rapala-Prowear
Och en varm & skön tröja från Rapala.
 
Brukar använda keps el Mössa vid fisket.
Denna gången hade ja en varm & snygg ullmössa från Rapala på mig.
Hade dom  här med mig oxå
 
Tidsbrist & Allhelgonahelg
 
Åkte direkt från Arboga till Svartån i Örebro.
Palle var där & metade, han skulle få sina metbommar.
Ja skulle ju ha provat jiggfiske & mete med löja.
Men tyvärr hann ja inte fiska nått alls
Eftersom ja & syrran skulle till gravarna & tända gravljus mm.
Lite surt att inte hinna fiska när man är fullt fiskeklädd & släpat alla fiskegrejorna från Örebro till Arboga & tillbaka till Svartån i Örebro.
 
 
Önskar alla en bra fortsättning på Allhelgonahelgen "skitfiske & kraftigt böjda spön"
 
 
Med vänlig hälsning/David "gösen"
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0